Rabu, 25 Januari 2012

NOTA DARI SABAH.

Sebelum saya meninggalkan sabah tadi petang, saya sempat bertemu dengan Dato Pengiran Othman Rauf dan di memberikan saya dua keping notanya yang bertajuk Benarkah sabah simpanan tetap ? Saya membaca nota itu dan memahami isi kandungnya, maksud dan tujuannya, katanya lagi di dalam nota itu Kita tidak mahu sabah di anggap sebagai simpanan tetap yang di unmpamkan oleh pemimpn negeri ini. Beliau ,menyifatkan hal ini tidak wajar dan tidak menyenangkan orang sabah, katanya seolah olah mereka berfikir orang sabah ini adalah suatu benda atau wang simpanan, dan orang sabah bukan seperti kerbau di cucuk hidung dan sentiasa tunduk kepada kemahuan mereka.ujarnya lagi kami tidak mahu di pandang rendah atau di hina dan kami akan bangkit, ini lah yang di maksudkan bahawa pemimpin kerajaan yang ada kini mestilah di berubah, dan Dato Othaman sangat bangga dengan sikap PARTI KITA dan kini telah memberikan ruang kepada anak sabah untuk kebebasan kuasa mengurus negeri sendiri, dengan penuh insaf dan tanggungjawab katannya dia akan memjukan negeri sabah ini di atas mandat kepartian Parti KITA yang telah meletakkan  tanggunjawab itu kepadanya, begeitulah ringaksan dari nota yang disampaikan kepada saya petang tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan