Khamis, 6 Februari 2014

MAKA HASILNYA MENJADI LEBIH BERKUALITI.

Selalu kita bertanya, apa yang terbaik untuk kita. saya suka menjawab kepada apa yang kita tanya itu, jika saya menawab dari apa yang sendiri saya tanya, juga apa yang sering anda cari, sebenarnya yang terbaik itu adalah kasih sayang. Saya membayangkan sebab itu wujud kalimah Bismillahhirohman nir rahim, dengan nama Allah yang maha pengasih lagi penyang.Kita mulakan kasih sayang kita itu, adalah awal kebahagiaan. Awal kasih kita sayang itu adalah kerana allah, dan kita kasih sayang itu yang terasa nikmatnya. dan nikmat itu juga di peroleh dari Allah.
Cukup ramai yang bercakap soal kasih sayang, tapi ramai yang sulit menterjemahkannnya menerusi perbuatan, kalau ada ianya semacam onn and off, ini tidak boleh di amalkan on & off itu,kerana sepatutnya kasih sayang itu sentiasa on dalam hidup kita, maksud saya on itu kasih sayang yang sentiasa hidup, Adakah kita menyedari hal ini,iaitu untuk mengelak diri dari marah, maka kita mesti ada kasih sayang, untuk mengelakkandiri dari membuat orang lain marah juga mestilah ada kasih sayang.
Bagaimana memulakkannya, cukup mudah baca bismillahhirohman nir rahim, dan kita mulakanuntuk melaksanakannnya, fikirkan kesan dari sesuatu tindakan itu, dan jika ia boleh membuat orang lain sehat,suka,gembira, itu juga amalan, tetapi jika kita membuat orang lain serba menjadi negetif,itu tidaklah meruapakan kasih sayang, makanya selalulah memetik kasih sayang itu dengan penuh kesungguhan, dan memberikkannnya kepada sesaorang dengan penuh kesungguhan, maka hasilnya menjadi lebih berkualiti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan