Jumaat, 7 Februari 2014

Siri 1 : PENGALAMAN DAN PERISTIWA MATI DAN HIDUP KEMBALI JENAZAH ISKANDAR.

Saya mengungkapkan peristiwa ini, setelah saya bertemu dengan seorang lelaki yang berusia hampir 60 tahun, yang kini berada di Batu Pahat, Johor, beliau di kenali dengan nama Pak Ayob. Mulanya saya tidak bersedia untuk membukakkan paparan ini, tetapi setelah mendapat kebenaran dari beliau untuk saya mennukilakn peristiwa ini, maka sayamemulakkan pada pagi ini,sebagai renungan dan ikhtibar yang boleh di pelajari.. Saya mengenalinya kira kira dalam tempoh 3 bulan sejak kebelakangan ini, dan menjejaki aktivitinya serta kebolehan dankeistimewaan yang ada pada beliau, serta menyelidik kebenaran dari kisah itu. Kebenaran beliau untuk saya ungkapkan, secara jelasnya adalah malam semalam, setelah saya mengikuti proses perubatan tradisional yang beliau lakukan secara konsep islamik, di sebuah rumah di Batu Pahat..
Saya menawarkan diri untuk membawa beliau menaiki kenderaan saya untuk ke rumah paseiannya. Sesampai di rumah paseian itu, saya mendengar keluhan dari isteri paseian terhadap malang yang menimpa suaminya, isterinya menceritakan suaminyasudah seminggu terlantar diatas tempat tidur, dalam keadan yang meracau berterusan, dengan tidak berlengah Pak ayob dan saya terus ketempat  tidur paseian tersebut, dan mendapati memang benarlah paseian itu sedang meraung kesakitan, badannya kurus kering seperti papan, matanya cengkong, mukanya sudah pucat lesi, dan berberot, sementara sodah tidak ada kodrat langsong untuk anggota tubuhnya duduk,bersila atau berdiri, yang saya nampak paseian itu hanya menjerit ke sakitan, dan matanya bergerak kanan dan kiri se oalah olah ada sesuatu yang di lihatnya, kadang kadang jeritannnya menyeramkan dengan suaranya berubah, adakalnya iamenjerit memnitabantuan dari isteri dan anak anaknya agar di ikatkan kakinya, kerana dia merasa teramat  sakit, sementara reaksi dariisteri dananak anak beliau saya melihat seolahsudah kehilangan punya untuk menyelesaikan kerenah,atau tabiat prilaku suami mapun bapa kepada anak anak nya. Maka setelah melihat dan mendapat menjelasan dari isteri dananak anak sipaseian ini, maka bermulalah saya melihat Pak Ayob memulakan rawatannya.
Orang tuan yang melebih sedikit setengah abat itu, mula menundukkan kepalanya, dan mulutnyaberkomat kamit, seolah olahsedang berbual dengan sesiapa yang tidak dikenali dan tidak wujud dari pandangan mata.
Seusai pembacaan ayat suci al quran, saya dapati pak ayob mendekati paseian, dan mula meraba rabatubuh paseian,apabila tanggannnya memegang tubuh badan paseian, saya melihat dan mendengar paseian semakin kuat meraung, dan meminta agar pak ayob tidak memegang tubuh badannya itu, katanya jangan ! Jangan, sakit lah, lepaskanlah dan sbagainya yang di lontarkan kata kata itu oleh paseian tersebut, namun pak ayob tidak memperdulikan kehendak paseiannya itu.
Sambil memegang dan meraba raba di atas tubuh badan pasien itu, pak ayob bercakap katanya 'keluarlah engkau dari tubuh badannya, sudah lama engaku berada di dalam tubuh badannya itu, dan diasedang menanggung kesakitan, sambil dengan akpnya yang lembut dia katakan keluar lah, tiba tiba saya pada ketika itu bertanya dengapak ayob siapa sebenarnya yang telah menganggu paseian ini, dan dengan siapa pak ayobbercakap? Pak ayob pun menjelaskan sayasedang bercakap dengan jin yang telah menyinggah ke dalam tubuh badan pasien ini. Saya bertanya lagi bagaimana Jin boleh masuk ke dalam tubuh badannya, diapun mula menjelaskan, katanya peristiwa itu bermula dari paseian ini, yang telahmencangkol berdekatan dengan rumahnya, dan didapati dia telah melanggar dan merosakkan kediaman rumah jin itu, dan jin tersebut marah sekali, itulah sebabnya jin itu telah menampar muka paseian ini., lehernyadi jerut, perutnya di ikat, kakinya di pijak, dan jin itu telah memasuki tubuh badan pasein ini.
Saya bertanya kepadapak Ayob, adakah dia nampak jin itu, pak ayob pun menjelaskan saya nampak mukanya dan sosok tubuh jin itu. Kemudian isteri tuan rumah itu bertanya bagaimana bentuk jin itu, pak ayob menjelaskan Jin itu tinggi dan separuhdari wajahnya sangat menakutkan, seb ab sopak. Jin ini marah katanya kerana tuan rumah ini telah mendirikan rumahnya di tapak kediaman jin dan beberapa keluarga jin yang lain  yang telah mendirikan rumah mereka di situ. Kemudia saya bertanyalagi kepada pak Ayob, dari mana mula pak ayob boleh membukitkan itu Jin? sambil tersenyum dan ketawa kecil, dia menjawab dan menjelaskan, stuasi di dalam rumah itu, tanpa dia pernah berkunnjung ke rumah tersebut, dia katakan di rumah itu keadaaannya seperti itu dan ini, dan pada masa yang sama tuan rumah tersebut membenarkan kesahahian penceritaan  pak ayob, lantara itu saya bertanyalagi apa yang pak ayob nak buat ? Saya akan mengadalakan
perundingan terlebih dahulu dengan jin ini, supaya saya dapat memindahkannnya di tempayt yang di suakinya, dengan syarat yang perlu di tanggong oleh pak ayob, dengandengan muka selambanya itu, deia mengambil seberkas air putih dan kemudian di jampikan air tersebut,dengan bacaan ayat AL quran, lalu air itu di sampukan ketubuh badan paseian, dan pak ayob sambil mengurut paseian itu dengan menggunakan air,dan pada masa itu pulapaseian terjerit terlolong, meminta tolong kerana kesakitan.berikutnya saya bertanya lagi dengan pak ayob, dengan siapa pak ayob bercakap, diamemberitahu sayasedang bercakap dengan jin tersebut, dan mengeluarkan jin itu dari tubuh badan tuanrumah tersebut. Makadari situ bermula sayamelihat Pak ayon tidak hanya berbual dengan jin, malah diajuga nampak seperti berbual dengan roh tuan rumah yang sedang sakit itu, Dalam Perbualannya dengan Jin tersebut, dua keluarga jin bersedia meninggalkan tempat itu,manakala yang satu lagi tidak mahu meninggalkan, dan mulai mencabar pak ayob, saya mendengar perbualan antara pak ayobdengan Jin tersebut, dansaya terperanjat tiba tiba ada suatu cahaya putih kelaur di atas silling rumah paseian itu, dalam perbualan atau dailog pak ayon dengan jin itu akan saya ingkapkan, pada tulisan berikut, dan menceritakan bagaimana pengalaman matinyapak ayob selama dua hari tiga malam di dalam kubur, yang tertimbus dan bangkit kembali ke atas bumi, dan insyallah kemudain saya ungkapkan pada siri 2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan