Sabtu, 7 Januari 2012

PUDAR KEYAKINAN RAKYAT:PATI.

Petang jam 2.00 semalam sampai jam 4.00 seorang kawan dari benut datang Ke Batu Pahat dan bertanya kepada saya mengenai apa yang tertera di dalam Malaysia kini yang menyebutkan kehebatan melepaskan 6 Nelayan yang di tangkap oleh kerajaan Indonesia oleh pimpinan Malaysia, lalu dengan nada biasa saya katakan bahawa hubungan Malaysia dan Indonesia adalah baik. Malah saya katakan lagi bukankah Malaysia telah memberikan pengampunan ratusan ribu rakyat Indonesia yang membanjiri negara ini,  dan ini adalah lebih dari ikhsan dan terlalu lembutnya kerajaan Malaysia. Saya juga mengajak kawan saya itu untuk memberitahu kepadanya tentang kenapa Pendatang asing tanpa izin sangat taukut untuk masuk kenegara singapura, sedangkan singapura itu juga dekat dengan wilayah indonesia, negara itu tidak menjadi sasaran pendatang asing dari Indonesia kerana tegasnya kerajaan singapura mengawal negara mereka dan mengambil tindakan yang keras berbanding Malaysia. Jadi apa sebanrya dah terjadi kepada kelembutan negara malaysia ini, tidak lain adalah semakin ramai yang berminat untuk datang secara illegal di Negara ini, maka itu terhempitlah warga tempatan, seperti apa yang terjadi di sabah, inilah masallah nya yang di bimbingi oleh rakyat dan kepudaran keyakinan rakyat kepada kerajaaan di dalam mengawal negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan