Rabu, 27 November 2013

APA YANG SEDANG BERLAKU DI ATAS LANGIT SANA.

KETIKA saya berjumpa dengannya, saya bertanya tentang apa yang saya alami di balik kisah kejadian sebenar. Kata saya ketika itu, saya melihat dia hadir pada mimpi saya, sebelum ini saya tidak pernah menceritakan kepadanya tentang mimpi saya itu berjumpa dengannya, agak lama juga saya menyimpan rahsia ini, tetapi akhirnya hati saya terdorong untuk meluahkan apa yang menjadi realiti dari mimpi saya itu.Tiba tiba diaberkata kepada saya, " yang kamu jumpa pada,mimpi kamu itu adalah saya,sambil tersenyum", dan sayapula termagun, tak kala sayabelum lagi mengungkap hal itu, dia sudahpun menyahut suara hati saya. Baru saya menyapa dari lontaran kata nya kepada saya, dan saya katakan, " agaknya sama seperti seorang perempuan beberapa hari lepas, yang terdorong dalam mimpinya, untuk mencari "abang". Juga seorang lelaki muda ,yang sama juga katanya seolah penah berjumpa dengan abang pada mimpi itu. Kini giliran saya di uji, dengan bersahaja dia berkata kepada saya, "...memang akan datang dan sudah hampir, dan sangat pun dekat pada jarak matahari", saya bertanyakembali kepada abang tersebut ":maksud Abang apa ya ?", katanya saya tahu kamu minat untuk mengetahui mengenai alam astronomi, dan setiap hari kamu melayari web yang ada kaitan dengan astronomi, dan kamu juga sedang memerhatikan Ison itu. Jangan gusar katannya kepada saya, saya pun memintas kata kata abang itu, benar saya memang suka memerhatikan hal ehwal astronomi,dan kini menjadi isu dunia mengenainya, ada kaitan antara sains, politik dan kemanusiaan, kini kata saya dunia seolah berada di akhir zaman. Saya menyambung lagi, hal ini banyak yang telah tercatat pada tulisan web dan blog,di internet seperti Youtube ada dokumenteri mengenainya, kata saya kepada abang tersebut. Dia menyambut kata kata saya alam sains yang ada itu adalah realiti, dan ada kala sains tidakdapat menterjemahkan yang gaib, sains adalah sains dan gaib adalah gaib.Tiba tiba kata bang itu kepada saya " apa yang saya nampak,tak seperti apa yang kamu nampak. katanya, saya telah nampak yang Ison ,itu bukanlah meteor,melainkan sebagai tahi matahri yang akan pulang semula ke matahari, dan dia sekarang sedang di gunjing oleh seekor burung besar yang gaib mengeliling semesti raya, dengan tugasnya yang di perintah oleh Allah, katanya lagi sehari dua ini, dia akan mendekati matahari, dan pada bulan ini dan bulan hadapannya manusia di bumi akan dikejutkan dengan kejutan luarbiasa, sehingga manusia sendiri menjadi cuak dantakut,termanggu dan kehilangan arah punca.Ingat katanya kepada saya, tidak ada seorang pun ahli saintis di dunia ini dapat membuktikan Ison itu dari matahari dan pulang semula ke matahari.kenyataannya itu membuat saya mereung panjang, apatah lagi apabila di berkata yang ison itu, akan melencong di belakang matahari,dan kemudia bumi pula akan menyaksikan akibat dari peristiwa di luar dugaan terhadap apa yang berlaku di atas langit sana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan