Ahad, 3 November 2013

SEPERTI ROSAKNYA NILA SETITIK,HABIS SUSU SEBELANGA.

Dunia kini di kejutkan dengan banyak peristiwa,kezaliman dan kejahatan melata lata. Timur tengah tiada kesudahan penderitaannya. Dari cerita palestin,Iraq, Afganistan, Mesir,Syiria, Sudan, dan di segenap penjuru negara islam di landa dengan penderitaan dan keperitan hidup golongan kecil, mahupun golongan sederhana. Manakala yang kaya terus kaya, dan yang miskin terus papa kedana, melarat dan lebih daif dari gelandangan. Golongan kapatalis mengumpul harta dengan rakus, menghisap darah rakyat, dan jenayah semakin hari semakin memburuk. Lebih parah dengan kemiskinan membuat sesama saudara berbunuh, malah suamai bunuh isteri, isteri bunuh suami, dato di bunuh oeh cucu dan cucu pula di rogol oleh datok, semuanya menjadi semeraut, seolah olah manusia sudah menjadi gila, dan lebih dasyat kegilaannya dari binatang, mana tidaknya, jika Ibu yang melahirkan anak haram(luar taraf), sanggup membuang anak itu ke lobang tandas, ada juga yang mencampakkannya di empat pembuangan sampah, walaupun anak itu masih ada nafasnya, membiarkan nak itu di hurung oleh semut dan serangga. Perbuatan jijik itu pula di tambah dengan peperangan saudara, seperti di syria, yang dengan kejam sekali menyembelih sesama saudara, tubuh badan saudara sendiri di potong potang, wanita wanita di gergaji, malah di tanam hidup hidup, dan anak anak kecil di tembak ,seperti pemburu menembak ayam hutan di hutan belentara. Malahan kita juga menyaksikan, ulama ulamatersohor di penjara, di bunuh dan ada juga yang di bom, demi memenuhi kepuasa diri mereka yang tidak dapat menundukkan nafsu gila kuasa.
Apakah semua ini ? apakah yang sedang terjadi ? Bagaimana luasnya pengaruh hal serupa ini dalam pergerakan antarabangsa. Jawabnya mudah, selagi islam tidak diamalkan sepenuhnya oleh pemimpin negara Islam dan juga rakyatnya, maka selagi itu lah menunjukkan hal sedemikian akan menjadi bermaha rajalela.
Apa pun, kesadaran ketulinan perjuangan mestilah disandarkan kepada Iman.Maka sebab itu musuh musuh islam tidak tumpas, selagi pintu iman menjadi rapuh. Maka perkukuhkanlah keimanan,semoga kezaliman dan penindasan dapat di kengkang dari melarat seperti rossaknya nila setitik,habis air susu sebelanga.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan