Khamis, 16 Januari 2014

Berbenih dari Niat.

Pagi tadi sampai di rumah jam 5.00 pagi. Ceritanya agak panjang,tapi biar saya pendikkan. Seorang wargamas yang berusia 65 tahun, orang yang baru saya kenal, melalui seorang rakan yang bernama Raman usianya raman itu lebih kurang 51 tahun, dia lah membawa insan berusia 65 tahun ,seorang lelaki, yang bertanya kepada saya tentang kasih dan sayang. kalau saya rangkum pertanyaannya kepada saya adalah lebih kurang 20 soalan, namun saya hanya menjawab kasih sayang itu dengan ungkapan Bismillahirrohman nirahim. Walaupun dia lebih masak dari saya, namun saya memberikan jawapan menerusi soalan saya kepadannya, seperti, sesorang yang menerima dari sesorang terhadap apa yang disenangi itu juga terbit dari kasih, manakala sayang dan kasih itu bukan sekedar di ranjang saja, tetapi ia berbenih dari niat yang murni.Maka itu berniatlah kita untuk berkasih sayang sebagai memperpanjang hubungan kedamaian dan kesejahteraaan,tidakkah begitu ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan