Jumaat, 11 September 2009

ADAKAH BENAR ?

NORDIN MAT TOP SUATU PERSEPKTIF JIHAT ?
Saudara Pembaca,
Kita pernah dengar nama Dato bahman, dia pahlawan kebangsaan di malaysia ? Mat kilau, gitu juga,Hang Tuah juga Pahlawan, tak kurang dengan Hang Jebat, Rashid Maidin juga terjenal, Ching Peng juga namanya semua orang tahu....? Ya Hari ini Nordin Mat Top ! Mengikut berita dari Indonesia telah dapat di berkas, kumpulannya di anggap sebagai kumpulan Al Qaidah. Sehingga semalam saya mendengar berita ia telah di tembak mati dalam pertempuran, kemudia saya baca dalam NST masih belum elas lagi samada betul atau tidak dia di tembak mati.
Kepada saya hidup dan matinya itu adalah perkara biasa ? Di dalam kehidupan manusia ini setiap yang hidup pasti akan mati, ......tapi apakah matinya itu sebuah kematian yang di anggap jihat atau mati sia sia. Apa niatnya? Kenapa dia meggerakan missinya dan siapa yang terbunuh dari perancangannya itu. ? Saya berpendapat, jika benar yang di bunuh oleh Nordin itu orang yang merancang membunuh pergerakan Islam Allah dan Rasulnya, gerakan ini adalah jihat, tapi jika yang terbunuh itu adalah orang yang tidak tahu dan tiada kena mengena dengan gerakan menghancorkan islam, maka itu namannya kezaliman. Justru itu, coba fikir fikirkanlah jalan yang di ambil untuk berjuang. Jika tepat allah memang menyuh kita berjihat, tetapi janganlah perkataan jihat di salahgunakan. Saya berharap suatu hari nanti kita akan tahu sebenarnya, siapa Nordin Mat Top, Seorang perjuang jihat atau sebaliknya. Mudah mudahan Allah akan membantu untuk membongkar rahsia yang terselubung ini,
Fikir dan doa doakan lah. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan