Sabtu, 12 September 2009

NADA YANG BERTERUS TERANG: MIC MULA GUGGAT BN ?

Saudara Pembaca
Presiden MIC membuat kenyataan yang tepat, saya berpendapat kenyataannya itu adalah suatu pengiktirafan yang menjadi sejarah kepada BN, iaitu yang terang lagi bersuluh. Sahabat karib BN - MIC sendiri sudah menconteng arang di muka BN, kita nak tunggu apa Pengerusi BN nak cakapkan tentang hal ehwal sami ini, yang jelas inilah bentuk 1 malaysia dalam BN;
Fikir fikirkanlah;
'Pengundi India menyampah dengan BN, bukan saya'
Sep 12, 09 7:52pm
Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu berkata masyarakat tidak mengundi BN kerana mereka menyampah dengan gabungan tersebut, dan bukan menyampah dengan beliau.

Sebaliknya, ahli politik berusia 73 tahun itu berkata beliau dijadikan kambing hitam ekoran kekalahan teruk MIC dalam pilihanraya umum lalu.

"Ketika masa saya (menteri dan ahli parlimen), mereka kata rakyat menyampah dengan saya (dan) itulah sebabnya masyarakat India tidak mengundi BN.

"Mereka bukan menyampah dengan saya. Mereka menyampah dengan BN," katanya yang gagal mempertahankan kubu kuatnya di parlimen Sungai Siput dalam pilihanraya Umum Mac tahun lalu.

MIC kalah enam daripada sembilan kerusi Parlimen yang ditandinginya serta tewas 12 daripada 19 kerusi DUN.


[Baca be

Tiada ulasan:

Catat Ulasan