Isnin, 13 Februari 2012

TERINGAT CERITA KARTUN : YANG PENTING KERJASAMA.

Semalam saya singgah di pasar malam, terjumpa seorang kawan, sambil tersenyum dan menyapa, katannya "Apa jadi dengan Parti KITA ", selmaba saja saya jawab " Jadi baik lah !", kawan saya itu terus memegang tangan saya dan mengajak ketepi untuk bertanya sesuatu lagi, katanya : aku pelik baru saja tubuh, baru aku nak sokong kenapa ketua parti nak bubar parti ?, saya pun menjawab dan mengatakan: bukan bubar, baru cadang nak bubar saja, lalu dia bertanya apa sebabnya , selamba saya menjawab : macam macam tawaran bos dah terima, ada dari mat sabu, ada dari nik aziz, ada dari PKR, ada dari DAP, mungkin agaknya ada juga dari BN, tapi itu boleh jadi ya , boleh jadi tidak, yang jelas untuk bubar kita, ramai yang suka, kecuali mereka yang benar benar dah tak mahu masuk parti lain, macam aku ini, yang ada hanya kita yang boleh diharap,kata aku lagi, apa anggapan orang lain terhdap parti ini, parti kecil kah, akan kalah kah, parti hingus kah, pedulikan sebab semuanya bermula dari tiada menjadi ada, dan capak kawan saya itu pula di pintasnya, betulah lah kata engkau tu. tapi jangan pulak dah ada jadi tiada, saya menjawab ada satu cerita kartun dah,lupa nama siri kartun itu, tapi apa yang aku ingat sebutannya adalah : YANG PENTING KERJASAMA ".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan